gastvrij

3 mei 2010 - Auckland, Nieuw-Zeeland

drie mei;

Fo had aangeboden dat we nog wel een paar dagen daar zouden kunnen verblijven. Fo is de (retired/gepensioneerde) tante van Marcel Kamsma en Marcel is mijn neef. Fo is nog erg actief en woont schitterend in Howick en Marcel heeft het druk genoeg met zijn gezin, Margita is lerares en de kinderen Zoe en Nathan zijn schoolgaand. Zaterdagmorgen zijn we afgehaald door Fo en Theo, die hadden plannen om het nieuwe shoppingcentrum Sylvia-park te  bezoeken en wij zijn ook mee geweest. Met eigen ogen konden we constateren dat men in Nieuw Zeeland bepaald niet achter loopt bij andere shopping-malls in de wereld. Deze mall was wel een kilometer lang met shops aan beide zijden, veel moderne kleding en veel "art". 'S avonds hadden Fo en Theo verplichtingen elders en wij keken naar een James Bond-film. Elk kwartier is er een (relatief kort) reklameblok. Gisteren zouden we naar Rangitoto (vulkaaneiland) echter...... 25 april was de laatste ferrie-oversteek vanaf Halfmoon Bay (=vlakbij) en daarom zijn we gaan wandelen in Panmure Bay. Die wandeling is veel korter zodat we 's middags aanwezig konden zijn bij de "dodenherdenking" van de 2e wereldoorlog bij het monument van de gevallen, georganiseerd door de Nederlandse club. Na de kranslegging  zijn we naar het Hollandhuis gegaan en hebben daar o.a. gesproken met de Nederlandse ambassadeur, die ook bij de kranslegging aanwezig was. Daarna heb ik met Marcel onze bagage opgehaald en naar het huis van Fo gebacht. Na het eten hebben we 's avonds veel herinneringen opgehaald. Voor het slapen hebben we nog ruim een kwartier in de spa-pool doorgebacht; heerlijk. Wat slaapt dat lekker. Groetjes en nu echt tot gauw!

1. Thea:
    3 mei 2010
    Hele goeie reis naar het koude en natte Nederland, vandaag wordt het niet warmer dan een graad of 8.
    Het is feest in Enschede, FC Twente is landskampioen geworden, super! :-))

Liefs, Louis en Thea.
  2. Hans:
    3 mei 2010
    Goede terug reis gewenst. Zorg wel dat je een regenjas of plu bij de hand hebt. Het is op het ogenblik regenachtig en te koud voor de tijd van het jaar.

Groetjes
    Hans
  3. Louis:
    3 mei 2010
    Nog 1 waarschijnlijk goede raad; Trek iedere 1000 km die jullie hebben afgelegd iets warms aan.Ik denk dat jullie dan wel warm genoeg gekleed zijn als jullie voet op Hollandse bodem zetten. Want brrrrrr, wat is het hier koud.
    een hele goede reis gewenst.

P.s.
    En een beetje opschieten graag, want het is allang 1 april geweest.
  4. H.Sander:
    3 mei 2010
    Gisteren zijn we teruggekomen van Terschelling, waar we 3 weken geweest zijn. Goed weer gehad.
    Mijn mailbox zat aardig vol, maar jullie verslag stond boven op. Jullie houden het vol. Dat lukt wel asl je er ook familie hebt. Groeten van Hans