paasvakantie

2 april 2010 - Waipu, Nieuw-Zeeland

twee april

Op voorstel van Paula naar de bieb in Thames gebeld. Ze zullen de adapter opsturen en dinsdag of woensdag heb ik 'm dan terug (vanwege het Paasweekend). Gisteren een mooie kustweg gereden op weg naar Russell. We kwamen echter terecht op een camping halverwege i.v.m. diverse onbelangijke omstandigheden. Niks bizonders hoor, inkopen, fout rijden enz. Het paasweekend is duidelijk aanstaande. Toen het donker was hebben we wat gelezen en zijn vroeg gaan slapen (zoals altijd tegenwoordig!) De volgende morgen (vandaag) was het op deze camping al vroeg een drukte van jewelste, allemaal kampeerders met joekels van boten en visgerei. Wij hebben ter plaatse een kayak gehuurd om te .... juist, kayakken. Bizonder op deze camping is dat de openbare weg gedeeltelijk over het strand gaat. Bij vloed moet je rijden door het 15 a 20 cm diepe water. Je mag er dan niet parkeren. Zie de foto's later. Daarna vertrokken we naar Russell (Bay of Islands). Hier hebben we een dolfijnencruise (middag) geboekt. We hebben veel dolfijnen gezien en Ben werd een beetje zeeziek. Toch was het heel mooi. Nu zitten we op een camping bij Paihia en hebben heerlijke zelf gebakken zalm gegeten. Ook hier een gezellige paasdrukte in de keuken.